Summa sidvisningar

2011-05-03

Bästa svenska grupper

Ett intresse som verkligen falnat för mig de senaste åren är musik. Förut lyssnade jag alltid på musik, försökte hålla mig uppdaterad om nya skivor, köpte mycket skivor och kunde ägna timmar åt att gå igenom och sortera samlingen. Nu blir det nån enstaka låt på Spotify när jag är själv i arbetsrummet eller när jag plockar in disken hemma. Idag blev det en extra vända med bilen fram och tillbaks till jobbet och då kan jag passa på att ösa på med musik i stereon. Ofta blir det nåt tyngre typ Metallica eller Guns n´roses. Idag blev det dock mitt absoluta favoritband.Kent. Kan lyssna på deras låtar 1000000 gånger och ändå är de bäst. Kommer att komma en del Kentlistor här under våren. Dagens lista är istället Bästa svenska grupper. Här kommer min topplista.

1. Kent. Alla skivor är bra på sitt sätt men allra bäst är fortfarande Isola från -97.
2. Gyllene Tider. Gessle måste representeras och då fick det bli i denna grupp. En klyscha är att "de gamla låtarna är bäst". Här stämmer det verkligen. De två första skivorna är klart bäst i konkurrens med några av de nya låtarna
3. Broder Daniel. Svensk rock när den är som bäst. Cruel Town skivan är helt fantastiskt bra och Shorline är en av mina favoritlåtar alla kategorier.
4. Jumper. Framförallt för deras första skiva med en massa pophits. Tyvärr så blev det bara ytterligare två skivor och dom var klart sämre.
5. Europe. Kanske ett litet överraskande val men många av de gamla hitsen håller än och den senaste skivan Last look at Eden med låtar av bl.a. Andreas Carlsson är skitbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar