Summa sidvisningar

2011-05-20

kändisspotting

Idag har jag tillbringat en heldag i Stockholm med åk.6. Först blev det Vasamuseet (kan varmt rekommenderas) och sen Grönan. Först hade jag tänkt att det skulle bli ett inlägg om bästa nöjesfält men det får vänta för jag kom på nåt helt annat. Anledningarna  till att jag kom på dagens ämne två. 1.När vi gick förbi riksdagshuset på väg ner mot slussen mötte vi Jimmie Åkesson med bihang. 2. På Grönan sprang jag in i Christer Sandelin med son inte mindre än tre gånger. Två helt separata händelser som leder till dagens ämne. Top-5 märkliga kändishändelser. Och här kommer listan..

1. När Silvia trängde sig i liftkön. Under några år så var vi alltid uppe i Jämtlandsfjällen på påskloven och åkte skidor. Storlien var ett givet utflyktsmål och under en av dessa skiddagar kommer drottningen sakta förbiglidandes i kön med sina livvakter och ställer sig helt sonika framför mig. Jag blev paff och ganska så förbannad men sa inget. Fick chansen att konfrontera henne om denna händelse för några veckor sen när vi befann oss på samma prisgala men jag vågade inte men nästa gång Silvia, då du..
2. När jag delade tågkupé med Annika Jankell och Thorsten Flinck. Detta var nån gång 97-98 och jag satt på ett tåg hem från Värmland och in i kupén kommer Thorsten och Annika varav åtminstone den ena var ganska så berusad. Vid denna tidpunkt var kanske fortfarande Annika den mest kända av dessa två. Jag sa väl hej ochinte så mycket mer under den långa resan upp till Stockholm.
3. När jag diskuterade film med Hannes Holm på en buss. Vi hade varit på filmpremiär på nån av "Sagan" filmen i Stockholm och skulle ut till den stora festlokalen med abonnerad buss och då hamnade jag av nån anledning brevid Hannes. Han var mycket trevlig och det blev faktiskt en hel del intressant filmprat. Så här i efterhand grämer jag mig att jag inte frågade mer om den briljanta tvserien S*M*A*S*H där han var med och skrev manus.
4. När Bengt Westerberg frågade om garderoben. Jag och Nisse var på rockbjörnen på Cirkus, tror att det var 2002 men är inte säker. Jag stod och skulle lämna in jackan i garderoben när gamla FP-ledaren kom fram och frågade, jaha och var lämnar man sin jacka då. Ja här tror jag svarade jag och då frågade han typ vad det kostade och sen var det slut på den lätt märkliga konversationen.
5. När Per Gessle tyckte att jag hade betalt för mycket för hans egen skiva. 1995 hade Roxette just släppt sin första Greatestplatta och dom var på Megastore i Stockholm och signerade den. Självklart åkte jag dit och hade med mig en bunt gamla skivor som jag ville att det skulle signera. När jag kom dit var kön timslång och på en skylt stod klart och tydligt att de signerar bara nya skivan. jag kunde dock inte låta bli utan jag slet upp singeln "Neverending love" och frågade om de kunde signera den och det gick så klart bra även om Per var lite skeptisk. Prislappen på singeln (300 kr) satt nämligen kvar och då sa han.- Har du betalt så här mycket för den skiten och sen skakade han lätt på huvudet..

2 kommentarer:

  1. Lysande :-)

    "Har du betalt så här mycket för den skiten och sen skakade han lätt på huvudet.."

    SvaraRadera
  2. Tack anonym. Ibland så får jag till det..

    SvaraRadera