Summa sidvisningar

2011-05-23

Sporter jag skulle vilja vara bra på

Igår skrev jag något litet om att jag inte var någon vidare tennisspelare. Tyvärr gäller det de flesta sporter jag utövat. Har helt enkelt varit en bättre sporttittare än utövare. Det enda som jag kan säga ha varit framgångsrik i är väl löpning där jag under några år placerad mig bra i en del olika lopp men det var väl en tjugo år sen. Nu börjar jag komma upp i åren och i de flesta sporter så är jag ju alldeles för gammal för att vara framstående men man måste ju få drömma så här kommer dagens lista över de sporter där jag skulle vilja vara bra på!

1. Tennis. Tänk att kunna slå den lilla bollen stenhårt utan att den åker in i stängslet 10 meter baslinjen eller kunna slå en perfekt stopvolley som precis stannar efter nätkanten..
2. Basket. Det ser så enkelt ut när, framförallt NBA proffsen, enhandsdunkar och sätter trepoängare på löpande band. jag skulle också vilja kunna!
3. Fotboll. För en som knappt kan jonglera till 50 så är det så klart en utopi att bli bra på fotboll men om man bara en gång i livet skulle kunna få en drömträff med vristen upp i krysset!
4. Innebandy. Ok kanske inte så glamoröst men eftersom jag spelat själv i ganska många år så skulle jag verkligen vilja kunna slå smörpassningar som Kohonen eller förnedra målvakter som Stenberg eller kunna skjuta direktskott som Öhman.
5. Golf. Här ser jag fortfarande min chans. Har inte spelat så länge och spelar inte tillräckligt ofta men jag tror ändå att det finns lite talang nånstans så detta ska bli min sport när barnen blir lite större..Tänk att vara så säker så inspelen alltid hamnar nära flaggan och bunkerslagen alltid blir perfekta och treputtarna inte existerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar