Summa sidvisningar

2011-05-18

Musik i lurarna

Idag blev det en sån där dag med en massa extra bussåkande och en hel del promenerande och då blev det såklart en hel del musiklyssnande. Den stora fördelen att ha Spotify i mobilen är ju att man verkligen kan variera sitt lyssnade beroende på humör. Var lite låg ett tag och då blev det lite deppmusik, sen var jag lite piggare och gladare och då blev det, ja lite gladare musik. Ja ni förstår säkert vad jag menar. Var är då dett ainlägg på väg, ja det kan man verkligen fråga sig. Jo.. eftersom en hel del av dagens lyssnade var att lyssna på A-ha:s lysande avskedskonsert "Endning on a high note. The final concert" kom jag att tänka på artister och grupper som jag tycker är grymma men som de flesta andra (iaf i min gamla kompiskrets) tycker är mer eller mindre usla.
Så här kommer listan: "Grupper och artister som Mats gillar men som de flesta han känner dissar"

1. Ace of Base. Kanske det tydligaste exemplet. I mitten på 90-talet så lyssnade jag jämt på dem och det händer fortfarande att jag plockar fram gamla Happy nation skivan. Sen är faktiskt det "nya" Ace of Base med två nya tjejer inte så usel som man kan tro.
2. Justin Timberlake. Han var bra redan i n`sync men solo är han ännu bättre. Cry me a river är top-10 bästa låtar genom tiderna.
3. A-ha. De norska pop-syntharna har jag alltid gillat. Även de lite senare skivorna har många guldkorn.
4. Heart. Denna amerikanska rockgrupp upptäckte jag i slutet på 80-talet och sen dess har de oftast legat med på mina playlists. De gamla 70-talskivorna är grymma men bästa är nog ändå skivorna Heart, Bad Animals och Brigade från 1985-1990.
5. Garth Brooks. Är tvungen att plocka med en countryartist eftersom jag är lite hemligt förtjust i den musikstilen. Brooks har gjort några suveräna låtar som thunder rolls och Friends in low places.

Ok nu är det bara att håna eller hålla med!

4 kommentarer:

  1. Nja, inte alla. Jag har ju t ex alla A-ha:s skivor.

    Det roligaste med Garth Brooks är ju att när en radiostation i Detroit bytte ägare i början på 90-talet (var det WRIF tro?) satte de "Friends in Low Places" på repeat i flera dygn :)

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet att du gillar a-ha. Lyssna på liveskivan om du inte redan gjort det!

    SvaraRadera
  3. Jumper hade nog platsat även på denna lista...

    SvaraRadera
  4. Nja både Stefan och Petter har ju haft Jumper som favoriter så dom kan nog inte räknas. Även om inte du gillar dom ;)

    SvaraRadera