Summa sidvisningar

2011-05-10

Sämsta vinnarlåtar

Idag är det del 1 av melodifestivalveckan när den första av två semifinaler går av stapeln. Jag hatar uttrycket "Det var bättre förr" men i detta melodifestivalsammanhang stämmer det verkligen. Iofs så måste väl alla länder som vill få vara med men det här med massa olika förtävlingar innan den stora finalen, som de kört med nu i några år, känns bara too much.

Hur som helst så ger det bra idéer till blogginlägg så flera av veckans inlägg kommer att handla om olika låtar från festivalens historia. Idag tänkte jag ranka de sämsta vinnarlåtarna från Sverige, alltså de sämsta som representerat Sverige i den stora festivalen. Det blir låtar från 80-talet och framåt för de äldre har jag ganska så dålig koll på..

1. Las Vegas, Martin Stenmarck 2005
2. La voix, Marlena Ernman 2009
3. E de det här du kallar kärlek, Lasse Holm och Monica Törnell 1986
4. Fyra bugg och en cocacola, Lotta Engberg 1987
5. Bara hon älskar mig , Blonde 1997

2 kommentarer:

  1. I den stora finalen hette låten faktiskt "Buggaloo dansa rockenrola". Nu var du lite elak mot Blond tycker jag, det måste finnas andra som varit sämre.

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet att den hette så men var osäker på stavningen (tror inte din är rätt..) så jag hoppade över det.. Det finns säkert nån låt på 60 eller 70-talet som är sämre men dom har jag ingen koll på så därför så fick det bli Blond som jag tycker är riktigt dålig..

    SvaraRadera