Summa sidvisningar

2011-05-28

fem coola ickesvenska tennisspelare

Det finns ju även tennisspelare utanför Sverige som måste hyllas. Och det får göras denna vecka då  jag har utlovat tennisinlägg här på bloggen. Dessa coola killar på denna lista har på något sätt påverkat mig. I de flesta fallen var det någon detalj i spelet som man försökte ta efter. I 99% av fallen så misslyckades det så klart. De kommer från olika tidsepoker men de flesta är från den tiden då jag själv spelade.

1. Andre Agassi. I detta fall var det både den coola klädstilen(tyckte man då..) och även spelstilen. Självklart så hade jag ett par stentvättade tennisshorts och färgglada tröjor där i början på 90-talet när han slog igenom. Spelstilen med stenhårda grundslag var också nåt som jag gillade..
2. John McEnroe. I detta falla inte för hans humör och beteende på planen utan för hans coola spelstil. Speciellt serven med ryggen vänd mot nät försökte jag efterlikna. Det gick sådär..
3. Pete Sampras. Fruktansvärt tråkig men helt kompromisslös i sitt spel med stenhårda servar och grundslag.
4. Pat Cash. En av de sista som spelade serve-volley och som gjorde det väldigt bra. Hade förutom, en kul spelstil en, en häftig stil på plan också som tilltalade mig då..
5. Steffi Graf. Jag känner att jag måste ta med en kvinnlig spelare också och då får det bli Steffi som var en fröjd att se när hon spelade. Hon vann hela 22 Grand Slam titlar och var otroligt överlägsen under slutet på 80- och början på 90-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar