Summa sidvisningar

2011-05-05

Bio

Idag var jag med årskurs 6 på skolbio. Vi såg den otroligt vackra havsfilmen Oceans. Tyvärr var det lite för lång, nästan två timmar för att våra elever skulle orka ta till sig allt. När jag satt i salongen så funderade jag lite på, varför jag inte går på bio längre (förutom att det är lite svårt med två småbarn hemma..). En sak jag kom att tänka på är alla störningsmoment runtomkring. När man går med skolan blir det ju ganska uppenbart för då får man ju säga till de elever som inte sköter sig. Hur som helst så kommer här en lista på saker som stör mig mest i en biosalong:

1. Folk som viskar och inte tror att det hörs, speciellt de som diskuterar handlingen
2. Folk som överdriver sin reaktion när det är nåt spännade, roligt, läskigt, romantiskt etc.
3. Folk som applåderar åt någon händelse eller replik i filmen.
4. Folk som prasslar överdrivet med godis/chipspåse
5. Folk som reser sig upp och går ut under filmen (hur liten blåsa får man ha)

1 kommentar:

  1. Vad som stör mig med film på TV:
    1. Att man faktiskt måste vänta något år innan filmen kommer på TV
    2. Reklampauser, särskilt tv4:as Nyhetspaus som är över 20 minuter.
    3. Dålig variation, hur många gånger har egentligen Pretty Woman och Dirty Dancing gått på TV
    4. Folk som inte bara viskar utan pratar högt om handlingen, "Varför gör han sådär", "Ja, vi får väl se"
    5. Andra störande moment som ringande telefoner, folk som går ifrån och sedan kommer tillbaka "Vad har hänt?"

    SvaraRadera