Summa sidvisningar

2011-05-07

Spotify

Igår fixade jag Spotify Premium. Det känns som om den 100-lappen jag kommer att betala varje månad är en bra investering. Bara en sån sak som att ha all musik på mobilen.. Jag skrev ett inlägg bara för nån dag sen att jag lyssnar väldigt lite på musik nuförtiden men med detta så kan det bli lite mer. Just därför kan alla (de få) läsare jag har förvänta sig en hel del musiklistor framöver..

Igår när jag var ute på en promenad med Konrad så blev det Guns n´roses i lurarna. Det var en favoritgrupp i slutet på 80-talet och början på 90-talet, ja egentligen under åren som de släppte sina skivor. Efter deras The spagetti incident från 1993 så tröttnade jag på dom rätt rejält. Nu förtiden om jag får ett sug efter G n´r så lyssnar jag mest på de två första skivorna Lies och Appetite för destruction (som jag tycker är en av de tre bästa rockplattor som gjorts). Här kommer min lista över deras fem bästa låtar:

1. Rocket queen, Appetite for destruction
2. Sweet child o´mine, Appetite for destruction
3. Don´t cry. Use your illusion
4. One in a million, Lies
5. Think about you, Appetite for destruction

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar