Summa sidvisningar

2011-05-02

NHL

Jag är absolut inget hockeyfreak. Jag kollar i princip inget på svensk hockey förutom när Leksand spelar och VM brukar jag väl se nån enstaka match på slutet. Nu har vi fått ESPN hemma och där sänder dom en hel del NHL och nu när det är slutspel så är det faktiskt lite kul att titta. Har aldrig haft något favvislag i denna liga men däremot har jag följt fler lag där det har funnits lite intressanta svenskar, vilket säkert är ett ganska välkänt och (hoppas jag) godkänt sätt att följa med. Jag har inte följt vilka svensklag som helst utan det ska vara nåt speciellt för att jag ska bry mig. Här kommer alltså dagens lista, NHL lag som jag har följt för att svenskar spelat där.

1. NY Rangers. Av någon anledning, som jag helt glömt, så fixade vår mellanstadielärare så att vi fick autografer av ett gäng svenskar i Rangers, bl.a. Lill-Pröjsarn. därför så hängde jag med hur det gick för dem!
2. Montreal Canadiens. Mats Näslund spelade där i mitten på 80-talet och då var det ju inte så många svenskar där så då kommer jag ihåg att jag skickade efter autografer och följde med hur det gick, vann dom inte en Stanley Cup då också?
2. Calgary Flames. Min stora idol Jonas Bergqvist spelade där 89-90 så självklart följde jag dom under det året.
3. Quebec Nordiques. Mats Sundin spelade där under 90-91 när vi bodde i USA. Då var han den stora svenska stjärnan och självklart så följde jag med i hur det gick för han och laget.
4. Colorado Avanlanche. Precis som ganska många andra svenskar så var det Foppe och Colorado som gällde under ganska många säsonger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar